Revista Eurofighter -World!

Standard

A aparut revista Eurofighter world, 2/2012, pe care o puteti citi cu un singur click.

 

 

Extrem de interesanta din mai multe puncte de vedere printre care:

EF-ul la Red Flag Alaska

capabilitatile aer-sol si de adevarat multirol ale Typhoon-ului, faptul ca acest avion a fost de la inceput proiectat in rol de multirol

ce inseamna cu adevarat, din punct de vedere tehnic si conceptual, EF Tranche I si Tranche II, asta ca sa nu mai vorbim ca EF-ul nu stie aer-sol! Nu stie inca, pentrui simplul fapt ca abia in 2012 era proiectat sa stie acest lucru.

In sfarsit o gramada de informatii serioase si foarte exacte despre adevaratele capacitatii ale acestui super-avion, probabil cel mai bun din lume dupa F-22, iar daca luam in considerare ca F-22 este de fapt un pur-sange aer-aer, si daca mai luam in considerare si pretul, plus numarul de exemplare, putem considera ca Eurofighter Typhoon este cu adevarat Numarul 1.

 

P.S. Va recomand sa cititi cu atentie si comparatile facute intre EF,  Rafale si F-35, comparatie in care EADS spune ca singurul multirol real este Typhoon-ul.

Eurofighter Typhoon in Luftwaffe

 

Cel mai puternic avion de vanatoare european devine si mai puternic.

 

Eurofighter Typhoon, Tranche II, isi va creste in curand considerabil capacitatile aer-sol! Adevaratul Calcai a lui Ahile, capacitatile aer-sol ale Typhoon-ului, urmeaza sa devina istorie. Daca in conflictul libian, EF-ul a avut nevoie de asistenta Tornado, pentru ai ilumina tintele la sol cu laser, EADS s-a hotarat sa-si intareasca avionul.

Astfel  programul Phase Enhancement(P1E), are ambitii mult mai mari decat simpla crestere a capacitatii aer-sol. Se au in vedere integrarea  Litening III laser iluminator, care sa poata ghida Paveway IV si EGBU-16, in mod dual laser/GPS.

In fapt EF-ul a fost gandit de la inceput ca un avion multirol. Planul initial era ca odata cu Trache II, undeva la orizontul anului 2012 sa fie introduse capacitati crescute de atac la sol, conform  Enhanced Operational Capability(EOC).

Mai trebuie mentionat un fapt, foarte rar adus in discutie: Tranche I a fost gandit aer-aer, urmanad ca Tranche II sa aiba capacitati extinse de atac la sol, adica sa se apropie de ideea initiala a proiectului Eurofighter. Astfel nu avem motive sa zambim pentru ca in Libia Super-Typhoon-ul a fost insotit de mai batranul Tornado!

Cele 148 de aparate din prima serie(T 1), care au fost deja livrate catre cinci operatori, au totusi capacitati limitate aer-sol, astfel: britanicii pot folosi bombe Paveway II, GBU-10 si GBU-16, adica bombe ghidate laser, dar pentru acest lucru are nevoie sa-i lumineze un alt avion tinta.

Si apropos de Libia, rata de lovire a tintei a fost pentru Typhoon de 97%!

Astfel programul P1E va asigura cresterea potentialului aer-sol al apratului si in acelsi timp ii va creste si capacitatea aer-aer, intregandu-se totodata si racheta IRIS-T, care va putea fi lansata folosind HUD-ul de pe casca. Practic EF-ul va putea face fata simultan atat misiunilor aer-sol, cat si celor aer-aer, aparatul trecand de la un mod de lupta la altul printr-o simpla apasare de buton.

Mai trebuie adaugat aici ca prima tragere reala cu noua racheta METOR, va avea loc spre sfarsitul anului 2012, urmand ca in 2013 aceasta sa fie integrata completa pe Eurofighter.

 

Iar pentru cine zambeste gales cand citeste titlul, de cel mai bun avion european de lupta, nu trenbuie sa uite ca Typhhoon-ul este SINGURUL avion care a avut tupeul sa zboare demonstrativ, adica violent si in fortaj, incarcat  la capacitate cu armament. SINGURUL!!! Ailati zburau si ei, dar fara nimic sub planuri, ori faptul ca EF-ul a avut tupeul sa decoleze incarcat de lupta, spune foarte clar cine este numarul unu in Europa si cel mai probabil peste tot ce au si americanii astazi, cu exceptia F-22.

Iar radarul AESA este si el foarte aproape de integrare, si de asemenea, va fi curand disponibila si tractiunea vectorizata, la cerea clientilor.

In mod sigur este scump, dar Eurfighter Typhoon este un  Duesenberg, al avioanelor de lupta astazi.

PS Bre nu vreau sa jignesc pe nimeni, asa ca nu am de gand sa explic ce inseamna  Duesenberg…Duzi pentru prieteni! 🙂

 

Sursa: Eurofighter world

 

GeorgeGMT, cu multumiri lui Madmax

 

29 de răspunsuri »

  1. Duesenberg, o masina foarte foarte …ravnitaintr-o anumita epoca. Prima data am auzit de ea cand eram un pusti, citind revista „Modelism” prin anii ’80.
    Cred totusi ca Ef ramane un vanatoe bun, ca mutirol il consider rege pe Rafale.

    • Acum este si mai ravnita! 🙂 Rafale bre?! Imi pare rau, dar ai gusturi foarte discutabile. Sa vedem cum va arata Rafale cu floricele si petale de flori pe el, la indieni. 🙂 🙂

      • Nu ,nu, nu, eu vorbesc despre Rafale nu despre Rafabharata. Adica specia de zburatorare gatita cu mult curry nu intra in vederile mele.

        • 🙂 Bre, dupa ce ca Rafale oricum este un pic, asa… efeminat, ca doar este frantuz la origine si zboara cu Chanel 5, ma gandesc cu groaza cum va arata vopsit in toate culorile curcubeului( 🙂 nu este nici o aluzie la…diversitate 🙂 ) si cu ghirlande de flori atarnate de profundoare si canarduri…O sa rada chinezii de el, saracu…si pakistanezii la fel!
          O sa-l porecleasca Boy-Rafael! 🙂 🙂 Il mai stiti pe cantaretul ala…BoyGeorge!?
          Uite si matale aici ce au putut nenorociti de indieni sa-i fac unui T-90 rau si dur: https://rumaniamilitary.wordpress.com/2011/12/03/t-90-untanc-prea-indepartat-pentru-capacitatea-industriala-a-indiei/
          Iti doar inchipui ce-i vor face lui Rafale, care el este oricum mai firav si adolescentin din fire!!!

        • George, Rafale efeminat? Pakistanezii or rade dar rad cam stramb. Hmm nu mi-a trecut prin cap sa incadrez vreodata un avion intr-o categorie sexuala, dar daca tot ai pomenit de asta ai auzit de bersekeri?

        • Foarte simplist vorbind erau o categorie de razboinici ,la triburile germanice, homosexuali, care erau renumiti pentru furia si ferocitatea cu care se luptau. De regula nu se retrageau de pe campul de lupta decat atunci cand castigau sau….mureau.

        • Sigur. Daca vrei este un lucru asemanator cu „fratiile” (hetairiile) din armatele grecesti antice acolo unde pederastia esra un lucru considerat normal pentru a intari camarederia.
          Acuma nu ma intelege gresit, nu fac prozelitism acestei orientari sexuale, eu chiar am o parere „neprogresista” si neeuropeana ca sa nu spun altfel in legatura cu asta. Doar ca faptul istoric exista si trebuie luat ca atare.

  2. M-a bufnit rasu´ cand ai pomenit Luftwaffe 😀

    Am vazut acu cateva zile ¨Der Untergang¨ (iar din nou) si mi-am adus aminte de faza aia cand l-a pus Hitler pe nenea aia ¨sef¨ la Luftwaffe si ii spunea ¨sunt sigur ca vei reconstrui Luftwaffe si va deveni din nou ce a fost, sa fi nemilos cand iei hotarari ca sunt multe probleme pe acolo¨(sau ceva de genu) , asta cand ¨aliatii¨ erau in Berlin 😀

  3. George GMT, de ce ignori SU35?Pana la urma si rusii sunt tot europeni chair daca mama Rusia se intinde pe doua continente.Ar fi interesanta o tavaleala clasica intre EF si SU35.
    Sa nu uitam ca omagiile aduse EF-ului, in acest articol, apartin constructorului acestui avion, care isi lauda odrasla iar George GMT a preluat articolul original.
    Departe de mine ideea ca mi-ar displace sa avem in dotare o asemenea frumusete de avion.

    • Ador toata seria de Suhoi, de la mama lor Su-27 si pana la PAK FA! Frumoase…este putin spus! Super-manevrabile?! Suhoiul este insasi definitia aerodinamici dusa pana la arta pura! 🙂 Am scris despre avioanele rusesti, si voi mai scrie. Apropos, fiecare este liber sa-si sustina favoritul, inclusiv prin scrierea de articole! Eeee acu’ sa vad daca mai sunteti la fel de tari in gura! 🙂 Scrieti bre, ca nu musca… 🙂 ))))))))

    • Nu zic ca nu e, chiar nu cunosc detalii despre amandoua…da´ nici macar o discutie despre care e mai bun pentru Romania nu isi are rostu´.

      Chiar daca rusii au tehnica de doua ori mai buna la jumatate de pret…degeaba, nu o sa ajunga pe mana noastra, cine mai scormoneste pe la cimitiru´ de barci de la englezi?

      Acu cu NATO asta, pacat, de exemplu´ avioane de la rusi ne prindeau bine, da cel mai bine ne prindea o fabrica Saab in Romania, asa in caz de ceva PROBABIL nu ramanem fara piese si mai stiu eu ce.

      Cu Suedia e alta poveste, decat sa luam de la rusi si cu prima declaratie, metionand cuvantu´ ¨frati¨ referitor la moldoveni sa ne trezim fara suruburi la avioane.

  4. e foarte subiectiva orice afirmatie legata de cel mai puternic avion de vanatoare european. o fi rafale, o fi eurofighter, o fi su-35, cine stie…
    insa e foarte hazardat sa afirmam ca un aparat dintre astea este SINGURUL multirol real. e bullshit.
    n-am citi inca revista, dar sa compari f 35 cu rafale si eurofighter, inseamna sa compari un monomotor cu bimotoare, desi indeplinesc aceleasi roluri sunt gandite altfel.
    singura comparatie pe care o putem face este ntre rafale si eurofighter. si aici e loc de dezbatere… nu stiu cati isi amintesc faptul ca inainte de eurofighter a fost un aparat numit EAP. ca francezii totusi au avut un mare avans cu rafale. si asta conteaza.
    in concluzie as zice ca e f greu de spus care dintre cele doua e un aparat mai capabil, fiecare isi lauda marfa, dar stiu cu siguranta ca e o aiureala sa spui ca doar rafale sau doar eurofighter e „singurul multirol real”.
    iar cu demonstrativele…demonstrativele nu-s concepute sa-ti arati capabilitatile adevarate. demonstrativele sunt mici hollywood-uri….

    • Toata lumea stie ca eu personal sunt un fan dedicat al Typhoon-ului! Articlolul este bineinteles subiectiv, tocmai de aceea l-am si publicat sub coperta revistei, ca toata lumea sa stie de unde provin informatile si sa judece in consecinta. De acord cu tine in ceea ce priveste comparatile! Pur si simplu sunt prea multe variabile.
      Ma gandesc chiar sa scriu un articol pe aceasta tema, in care sa arata ca nu se pot compara direct doua sisteme atat de complexe, cum sunt avioanele militare, mai ales cele multirol.
      La bombardiere mai merge.

    • Bine că ai pomenit de EAP. Este strămoşul ambelor avioane. Pe vremea aia Franţa era şi ea parte a proiectului avionului de vînătoare european.Francezii s-au gîndit că singuri se descurcă mai bine şi au părăsit programul şi s-au apucat de Rafale, iar din EAP a rezultat Eurofighter. Ambele proiecte au avut multe probleme şi au fost marcate de depăşiri de bugete şi de termene de finalizare.

  5. Si eu sunt de parere ca avionele rusesti sunt oarecum subestimate. Motiv cred ca este lipsa de palmares in conflicte. Mai repede se aude de un F15 ca a doborat vre-un Mig egiptean decat un Su27 ca a doborat vre-un F4 turcesc sau mai stiu eu ce (asa ca exemplu). Pe de alta parte vesticii mi se par ceva mai bine infipti cu eletronica de bord si siguranta in exploatare, clasicul CTC – control al calitatii. As indrazni sa spun si ca motoarele sunt mai proaste la rusi.
    Rafale – nu cred ca poti sa zici despre el ca nu este un avion frumos. Francezii nu s-au dezmintit, au un design beton, fie el si cu Channel 5. Mie personal mi se pare un aparat foarte capabil atata timp cand este construit in Europa.
    Ce se spune despre EF :
    In 2004, United States Air Force Chief of Staff General John P. Jumper said after flying the Eurofighter, „I have flown all the air force jets. None was as good as the Eurofighter.”

    • asa e, vesticii sunt mult superiori la capitolul electronica, sunt in alta era, dar nu e imposibil sa faca progrese si rusii in viitor daca mai au cu cine.

      rusii inca fac avioane cu performante de zbor foarte bune, sunt maestri la partea asta, dar au ramas in urma si cu fiabilitatea motoarelor.

      daca s-ar casatori, din cuplul occident-rusia, ar iesi un copil perfect – avionul rusesc cu motor si electronica occidentala…

      un prim copil, sa zicem facut asa din amantlac, ar fi avionul de antrenament si LCA Alenia M-346, vandut recent Israelului. parintele adoptiv ii va mai face si ala niste chestii…

  6. Se pare ca nemtii or facut oleaca de upgrade la Mig 29 mostenite de la comunisti:

    The German Democratic Republic (also known as East Germany) bought 24 MiG-29s (20 MiG-29As, four MiG-29UBs), which entered service in 1988–1989. After the fall of the Berlin Wall in November 1989 and reunification of Germany in October 1990, the MiG-29s and other aircraft of the East German Luftstreitkräfte der NVA were integrated into the West German Luftwaffe. After upgrades by DaimlerChrysler Aerospace (now EADS) for NATO compatibility, they were designated MiG-29G and MiG-29GT. In March 1991, one of the MiG-29s in German service was transferred to the USAF for evaluation, along with several Su-22s and MiG-23s

    Parerile sunt impartite, unii zic ca ar fi mai bun ca F15:

    The Federation of American Scientists claims the MiG-29 is equal or better than the F-15C in some areas such as short aerial engagements because of the Helmet Mounted Weapons Sight (HMS) and better maneuverability at slow speeds.

    Ce bine ar arata in armata romana niste MIG29 cu motoare mai capabile (nu stiu daca e nevoie) si aduse la zi cu electronica si radar…. vise umede.

      • cheia e „in unele situatii.”

        insa niciun avion nu e superior in toate situatiile. ei spun aici ca MiG 29 are manevrabilitate mai buna la viteze mici.

        sunt sigur ca exista situatii – de ex. engagement la distanta – in care F-15 e superior.

  7. E o propagandà EADS si începe cu o minciunicà.

    Când statele vest-europene s-au reunit pentru definirea unui avion comun, fiecare a tras pe partea lui, atât pentru caracteristici cât pentru punctele de fabricatie.
    De unde divortul franco-britanic.

    Eurofighter a fost proiectat în jurul motorului cvasi-existent care era pentru un interceptor de mare altitudine, având randamentul maxim tocmai în aceastà folosintà. Capacitatea multirol a fost dezvoltatà abia în ultimii ani, iar ispràvile din Libia, cum spuneti, nu au fost posibile decât cu acompaniere de Tornado. Nici acum Typhoon nu este deplin operational aer-sol si multe armamente nu sunt calificate pe el.
    Iar pozele cu plin de armament sub aripi, sunt pentru galerie. Ori îsi pune bidoane de kerosen si putine arme, ori invers, în detrimentul razei de actiune.
    Este un excelent interceptor, cu handicapul sectiunii echivalente radar pricinuità de dimensiunile si pozitia intràrilor de aer si cu o autonomie limitatà, odatà echipat de luptà.
    Pe de altà parte, antena radar activà (AESA) mai este în dezvoltare, în timp ce l’Armée de l’Air a primit primul exemplar operational de radar AESA pe Rafale.

    În toate evaluàrile sub aspect strict tehnico-militar, fàrà exceptie, când ambele avioane au fost în concurentà, Rafale a fost în fata Typhoon-ului
    (apelurile de ofertà din Olanda, Coreea de Sud, Singapore, India, Elvetia, Emiratele Unite).
    Cum poate sà fie Number 1 în spatele la Number 2 ??!!!

    Rafale este singurul avion omnirol, proiectat ca atare (interceptor, atac la sol, anti-navà, bombardament nuclear, recunoastere) cu posibilitàti de auto-apàrare si detectie multiplà (sistemul SPECTRA), semi-furtiv, infocentrat, proiectat pentru penetratia la joasà si foarte joasà altitudine (sistem de urmàrire de teren si reglaj specific al reactoarelor). În plus, navalizat.
    Poate F-35, dacà va fi operational, ar putea sà se compare cu el.
    Cât despre Typhoon, pot sà tragà cei de la EADS cât vor de el, nu a fost conceput din start pentru a îndeplini satisfàcàtor misiuni aer-sol, pot sà amelioreze situatia, dar cu limitele proiectului initial.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s