TANCUL ROMARM. Anunţul-surpriză al directorului companiei: „Negociem cu columbienii un contract de peste UN MILIARD DE DOLARI”. EXCLUSIV

Standard

Romarm, companie deţinută de statul român şi aflată în subordinea Ministerului Economiei, negociază cu statul columbian un contract în valoare de peste un miliard de dolari, care se va întinde pe mai mulţi ani, a anunţat, joi, pentru gândul, şeful companiei, Vasile Marius Crişan. Potrivit lui Crişan, acesta ar fi cel mai mare contract încheiat vreodată în industria românească de apărare.

La Bucureşti a avut loc o întâlnire cu o delegaţie importantă a Ministerului Apărării din Columbia. Facem demersuri pentru încheierea unui contract cu armata statului columbian. Este în curs de negociere un contract pe mai mulţi ani, în valoare de peste un miliard de dolari„, a declarat pentrugândul Vasile Marius Crişan, directorul general al Romarm, companie care a avut în 2011 o cifră de afaceri de 1,6 milioane de euro.

În 2011, România a exportat armament în valoare de 131 de milioane de euro, conform rapoartelor trimestriale publicate de Departamentul pentru Controlul Exporturilor din cadrul Ministerului de Externe.

Surse guvernamentale au declarat pentru gândul că o rundă de negocieri cu reprezentanţii părţii columbiene s-a desfăşurat recent în prezenţa ministrului Economiei, Daniel Chiţoiu. Până la publicarea acestui articol, ministrul Chiţoiu nu a putut fi contactat pentru a confirma sau pentru a infirma această informaţie.

Delegaţie din Columbia la Uzina Mecanică Bucureşti

În schimb, o delegaţie din partea Ministerului Apărării din Columbia se află în aceste zile în România pentru a vizita Uzina Mecanică Bucureşti şi Automecanica Moreni, filiale din cadrul Romarm.

„Delegaţia din Columbia se află în România pentru discuţii privind încheierea unui contract ce presupune achiziţionarea de tehnică militară„, ne-a spus Vasile Crişan. Este vorba de un transportor blindat de trupe care acum este în faza de proiectare şi transportorul blindat de trupe 8X8 saur 1 şi saur 2, din portofoliul de produse al uzinei de la Moreni. Delegaţia din Columbia şi-a manifestat interesul şi pentru tancul românesc TR 85M1 care se fabrică la Uzina Mecanică Bucureşti, „o maşină de luptă foarte apreciată pe piaţa internaţională„, după cum ne-a precizat directorul general al Romarm.

De altfel, oaspeţii străini urmau să asiste, în poligonul Mihai Bravu, la o prezentare a tancului românesc modernizat TR85.

Cu produsele din portofoliul acestor filiale ale Romarm noi stăm la masa premianţilor, la nivel mondial„, se mândreşte Vasile Crişan. El a precizat că discuţiile şi negocierile cu armata Republicii Columbia se poartă de circa doi ani. „Ne bucură foarte mult că, în sfârşit, în urma vizitei de acum două luni pe care noi am efectuat-o în Columbia, oficiali ai Ministerului Apărării columbian ne-au întors vizita, urmând să discutăm pe subiecte ce ţin de capacităţile tehnice şi portofoliul de produse ale companiei noastre”, a mai arătat Crişan.

Cel mai mare contract încheiat vreodată de Romarm

„În cazul în care se va semna contractul care se negociază cu partea columbiană (în valoare de peste un miliard de dolari -n.n), acesta ar însemna pentru compania Romarm, dar şi pentru industria şi economia românească un mare pas înainte, mai mult decât un balon de oxigen. Ar însemna o nouă relansare a industriei de apărare a României, fiind unul dintre cele mai mari contracte semnate vreodată de o companie din industria românească de apărare”, a precizat Crişan.

Contractul cu partea columbiană ar presupune atât comercializarea unui număr important de maşini de luptă, cât şi asigurarea mentenanţei şi transfer de tehnologie în Columbia, contractul având şi o componentă de instruire a specialiştilor columbieni din domeniul tehnic şi de întreţinere a maşinilor de luptă.

Exporturi în creştere

Pe de altă parte, Vasile Crişan a spus că în 2011 exporturile Romarm au crescut semnificativ prin încheierea de noi contracte de export, dar şi prin redimensionarea celor vechi, astfel că „anul 2011 a fost cel mai performant din istoria Romarm”.

« Din 365 de zile, 180 de zile eu am stat în străinătate. Chiar dacă unii au spus că am fost să mă plimb, eu am reuşit să fac cunoscut Romarm în străinătate, să cresc cifra de afaceri, veniturile şi profitul brut al companiei. Am încheiat noi contracte de export, iar cele vechi au fost redimensionate”, ne-a mai declarat directorul general al Romarm.

Crişan spune că cel mai important partener extern al Romarm este reprezentat de Statele Unite ale Americii, alţi parteneri fiind din Egipt, Pakistan, Malaezia.

Romarm produce muniţie, armament de infanterie, tehnică militară şi maşini de luptă – tancuri şi transportoare blindate de trupe -, potrivit directorului general Romarm. Compania este prezentă pe 30 de pieţe de pe cinci continente.

Compania, care a încheiat anul trecut cu afaceri de 1,6 milioane de euro, deţine în România 15 fabrici şi un institut de cercetare şi dezvoltare, potrivit zf.ro. Romarm deţine firme precum Automecanica Moreni, prin intermediul căreia produce vehicule blindate, dar şi Arsenal Reşiţa, Metrom Braşov, Electromecanica Ploieşti şi Carfil Braşov.

Potrivit directorului general al companiei, cifra de afaceri a Romarm a crescut faţă de anul 2009 cu aproximativ 68%, iar datoriile s-au diminuat cu 56%, numărul de contracte a crescut considerabil faţă de anii precedenţi. Romarm are în derulare două proiecte naţionale, sistemul armei de asalt 5,56 şi transportorul blindat de trupe 8×8. „A fost elaborat un program de reorganizare şi redresare economică a C.N. Romarm, agreat de Guvernul României din acea perioadă precum şi de FMI, program care este parte componentă a Strategiei Industriei de Apărare care urmează să fie supusă aprobării Consiliului Suprem de Apărare al ţării„, a precizat şeful Romarm.

Romarm se află pe lista companiilor la care statul român trebuie să numească manager privat. Managerul care va prelua conducerea Romarm va avea în subordine circa 1.000 de angajaţi.

Export de 131 milioane de euro în 2011

Gândul a scris că România a exportat în 2011 armament în valoare de 131 de milioane de euro, în creştere cu 6% faţă de anul precedent şi cu aproape 30% faţă de exporturile din 2009, conform rapoartelor trimestriale publicate de Departamentul pentru Controlul Exporturilor din cadrul Ministerului de Externe.

În 2011, România şi-a întărit vânzările de armament în unele state, dar a şi pierdut contracte în alte părţi ale globului. Astfel, SUA, Afganistan şi Marea Britanie au cheltuit de două ori mai mulţi bani pe armament importat din România, faţă de anul precedent.

Clienţi precum Maroc şi-au înjumătăţit importurile din România, iar Germania a cumpărat de aproape patru ori mai puţin armament românesc. De asemenea, România nu a mai exportat aproape nici un fel de armament în Irak, faţă de anul precedent când a vândut de 10,5 milioane de euro.

Ministerul Economiei: MECMA are în derulare diferite acţiuni de promovare a produselor militare

ULTIMA ORĂ. „Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri (MECMA), prin Direcţia Industria de Apărare şi Probleme Speciale, are în derulare diferite acţiuni de promovare a produselor militare realizate de industria de apărare. În momentul în care se va semna un contract comercial sau de altă natură vom putea oferi informaţii suplimentare„, se arată în răspunsul trimisgândul de Biroul de presă al MECMA.

 

Articol preluat din ziarul Gandul

Nu putem decat sa speram si ne rugam la bunul Dumnezeu, ca macar acum, in al doisprezecelea ceas, contractul sa fie semnat. Un astfel de contract ar fi pentru industria natioanala de aparare romaneasca o uriasa infuzie de apa vie si o sansa cu totul nesperata. Iar daca se adevereste ca SUA a  „sfatuita” Columbia sa vina in Romania, as accepta fara probleme sa cumparam F-16, 24 de bucati cu un offset  mai mic.

Doamne-ajuta!!!

 

Multumiri prietenului Makaveli 

69 de răspunsuri »

  1. Dl. Crișan se laudă de parcă ar fi în campanie electorală, sau e un fel mai voalat de a se ruga să nu fie schimbat acum cînd bate vîntul schimbării. Sper totuși ca aceste discuții să se încheie cu un rezultat pozitiv pentru România.

    • Asa este, totusi eu daca as fi in locul lui Ponta as face astfel de contracte si mai apoi in campania din toamna m-as lauda cu miliardele atrase prin offset si cu miile de locuri de munca create. As zbiera cat as putea: „Criza pt Romania s-a terminat!”
      Da daca nu-i duce capul?!

      • Eu cred ca e o zona unde nu pot jongla ei chiar asa usor si reguliel sunt stricte si cred ca deasta se feresc de asa ceva pentru ca potential de productie exista , am putea incepe si vanarea de contracte de avioane scoala – doar e real IAR99 – si cu ceva imbunatatiri si redesenat ar fi chiar foarte competitiv , mai ales acolo unde se stabilesc relatii cu alt tip de tehnica ( irak, afganistan sa speram columbia …. )

  2. cand ceva arata prea bine ca sa fie adevarat, s-ar putea sa nu fie adevarat!
    Totusi, columbienii vor un contract de 1 miliard (asa se spune) pentru un tanc care a fost produs/upgradat in numar de 54 de bucati?
    Suna prea frumos ca sa fie adevarat!
    Sunt curios ce o sa se auda!

  3. Nu inteleg ce tancuri vor sa cumpere. Vor fi aduse TR85 din stocuri la standard M1?
    In legatura cu transportoare la care TBT se refera? Ala de carton sau cel Iveco? Si de ce ar cumpara si Saur 1 si 2, in loc sa cumpere doar 1 sau doar 2.

    • buna intrebare cea legata de TR85 din stocuri sau direct productie de TR85M1 (sau de ce nu poate un TR85M2 – pachet de dotare dupa preferintele clientului – ar putea cuprinde motor de 1000cp a fost incercata treaba asta acum ceva vreme dar probabil din lipsa de bani a cazut, blindaj tip ERA, un tun de calibru mai mare ). atata vreme cat se semneaza nu ar mai conta – personal nu cred ca va fi vb despre productia de noi TR-uri (lucru pe care nu prea il vad posibil) ci mai degraba achizitionarea de TR-uri dintre cele 200 din stocurile armatei si modernizarea lor. eu sincer, indraznesc sa sper la o alta varianta, stiu SF, si anume cei de la UM sa realizeze un proiect nou de tanc, un tanc care sa fie dezvoltat (sa tina cont de necesitatile) si sustinut financiar atat de catre Columbia cat si de Romania – asta ar fi cu adevarat o adevarata lovitura

  4. Columbia şi-a manifestat interesul şi pentru tancul românesc TR 85M1 care se fabrică la Uzina Mecanică Bucureşti, “o maşină de luptă foarte apreciată pe piaţa internaţională“, după cum ne-a precizat directorul general al Romarm….sa dea Domnul al de sus, dar mie imi pute a facatura electorala….110%….Columbienii astia nu sunt asa plin de bani ca Venezuela dar totusi au ceva mardei pe ei, hai sa o luam logic cum sau gandit ei asa tam nesam sa bage bani intr-un TBT inexistent si intr-o obositura de tanc vai mama lui ?Hai sa ne uitam in ograda vecinilor venezueleni si peruani , dusmanii lor de moarte, iar in america de sud aia chiar se dusmanesc

  5. Cred ca e prea frumos pentru a fi adevarat. Sint cam multe chestii ciudate in toata povestea. Cica tancul ar fi apreciat pe pietele internationale, dar (din cite stiu eu) nu-l cumpara nimeni (nici macar Romania). Columbienii cica ar vrea sa cumpere tot soiul de blindate care inca nu sint in productie de serie, etc.. Eu sint asa, mai cinic de felul meu si am impresia ca totul nu e decit un show organizat de conducerea Romarm pentru a-si salva scaunele, acum ca s-a schimbat guvernul.

    Si daca tot vorbim, exista capacitati de productie pentru contracte de miliarde de dolari? Ca 1000 oameni, din care probabil nici jumatate nu sint in productie directa nu prea vad cum ar face fata.

    In fine, sper ca n-am dreptate si ca totul va fi ca-n articol.

  6. e ‘pr stunt’, i se clatina puternic scaunul si o manevra de-asta va da posibilitate ca dupa ce e zburat sa spuna ca astia veniti acum la putere distrug industria de aparare etc etc etc

    e cale lunga de la negociere la semnarea contractului, iar columbienii negociaza de 2-3 ani cu mai multe tari. israelienii sunt cel mai bine plasati, evident. pe de alta parte nici columbienii nu s-au dat ieri jos din copaci ca sa cumpere un transportor care e doar pe hartie si un tanc cu un tun de 100 mm neexportat pe nicaieri.
    decat daca primesc recomandarea asta de la israelieni sau americani.

    „Cu produsele din portofoliul acestor filiale ale Romarm noi stăm la masa premianţilor, la nivel mondial” :))) vorba aia, esti bun, dar nu esti cautat.

  7. “O maşină de luptă foarte apreciată pe piaţa internaţională“. N-as vrea sa dau cu pietre in tancul romanesc dar cine l-a mai cumparat in afara de armata romana de este asa apreciat peste hotare?

    • Poate se referea la toata familia T55, nu neaparat la cel produs de noi…si poate voia sa zica nu neaparat apreciat, cat foarte folosit de triburi din lumea a 3a.

  8. referitor la articolul pus la catre colegul RomaniaTricolor mai sus

    ce sa faca bro Columbia cu Merkava (nu vb dpdv performante evident)? deci chiar ar fi niste idioti – sunt curios sa vad cum se descurca un tanc de aproape 68 de tone prin relieful Columbian, brici! si cele 48-50 de tone ale lui TR85 is destul de multe dar 68 de tone. visssss

    • Nu esti primul care se intreaba. Arjun are aceeasi problema. LeClerk-ul prea e…francez pentru gustul columbamericanilor. M601-ul turco-israelian e prea antiquado si oricum incidentul Navi Marmara a capotat relatiile dintre cele doua tari. Leopard-1 nu mai prezinta interes, probabil.

      Pt. mine necunoscuta e C1 Ariete al italienilor, insa categoric e cam slabut pe ansamblu…
      De K-ul corean n-am auzit nimic…

    • Capacitatea de trecere in teren framantat e similara, fie ca are 50, fie ca are 68, tot se afunda pe teren moale, doar tanchetele sunt bune in paduri tropicale.

  9. Chiar nici eu nu-mi mai revin de asa vesti bune!

    TR-85 M1, TBT-uri, SAUR 1&2, arme de asalt! Daca anunta ca vand si IAR 99/XT si MIG 21 Lancer si apoi luam 48 de avioane noi cu Offset 180% … plec din tara, ca ceva nu e in regula! 🙂

    Sa vedem ce se concretizeaza… pana la urma.

    • Pe „Gandul Live”, in video, seful Uzinei Mecanice Bucuresti vorbeste ca date concrete despre aceasta afacere s-ar putea cunoaste peste 6 luni…

    • Acum, odata cu speranta acestui contract, poate inteleg si unii mai inceti de minte, de ce am sarit in sus la varianta cu Iveco… Una este sa vinzi un produs dezvoltat si construit local, alta ar fi sa vindem in Columbia un TAB Iveco asamblat local, adica sa exportam doar forta de munca si sa le facem italienilor burta mare pe contractul nostru.
      Adica o alta afacere Nokia, dupa care si acum, tot aia mai slabi de minte, plang, LOHN industrial adica.
      Una este sa-ti vinzi inteligenta si propria ta dezvoltare-cercetare, si cu totul alta sa vinzi produse asamblate aici dar dezvlotate de alti, iar in astfel de cazuri grosul profitului se duce la aia de l-au gandit.

  10. Anunturile astea nu se fac niciodata inainte de semnarea contractului. Licitatiile din Columbia nu par sa fie foarte diferite de cele din Romanica ,asa ca au nevoie de una doua oferte slabe sa concureze furnizoru dedicat.

  11. Ar fi extrem de bine daca ar reusi sa vanda columbienilor. Daca am rezolva si problema cu avioanele de vanatoare, ar fi perfect.

  12. Columbia este in tratative cu Israel pentru achizitionarea unui numar de 25-40 de tancuri Merkava 4 din Israel la pretul de 6 milioane de dolari bucata.
    De asemenea se negociaza cumpararea de APC Namer la pretul de 3 milioane de dolari bucata.
    In oferta israeliana se gaseste si exportul de UAV Hermes-900.
    Asa ca Romania trebuie sa ofere un pret foarte competitiv si un germen rezonabil de livrare pentru TR85 sau TBT pentru ca sa chistige acest contract.

  13. In decembrie 2010 BBC a realizat un film la Pitesti cu 2 vedete de televiziune. Tot ce a aparut in presa in acea perioada a fost in proportie de 90% eronat. Meritul pentru acea productie a fost al celor din Statul Major al Fortelor Terestre. A fost singurul film al Armatei Romane realizat si difuzat de BBC si putea sa fie un mijloc de promovare excelent pentru tancul TR 85M1. Imi amintesc de faptul ca am solicitat 3 machete de TR 85 M1 ca sa le oferim englezilor, una producatorului si cate una pentru cei 2 protagonisti.Nici macar nu ne-au bagat in seama, chiar daca le-am povestit ca e un bun prilej ca unul dintre produsele lor sa fie cunoscut in lumea intreaga. Stiu sigur ca imediat dupa difuzarea filmului (prin februarie 2011), mai multe tari s-au interesat de tancul romanesc, intre care si Columbia. Habar nu au acesti domni manageri ca orice oportunitate (mai ales cand este oferita gratis) trebuie valorificata la maxim. Linkul cu filmul respectiv:http://www.youtube.com/watch?v=rIdIg2G7PHI&feature=related

  14. Am citit pe undeva ca si comunistu Chavez arvrea ceva T-90 si probabil columbienii fiind mai prosti decat prostii vor sa-i arate lu ala ca si au luat si ei tancuri . Ar fi fain sa-i prostim si noi pe altii cum ne-au prostit altii pe noi . Aia de prinAmerica de sud nu au invatat nimic dint conflictul Vietnamului. Barem nea Chavy are si BMP-3m care sunt cu totul alta gasca in alta traita pt terenul de pe acolo , alea da . Sa vedem ce o sa iasa .
    Cat despre TBTul cu Iveco George ai mare dreptate ,sanu cumva sa patim ca la santierul naval de mine cind l-au cumparat norvegienii care faceau in Romania numai nava -corp+suprastructura se sabla se vopsea si pleca in Norway pt echipare aici se facea doar munca grea si toxica apoi cand nu au mai avut comenzi au vandut-o altora si tot asa ,azi sunt coreeni da fac nave armate/echipate. la gata

      • Sal. Am mai spus-o .dar nu-i problema sunt brailean deci este vorba de santierul nav Braila (fost) apoi scandinor , apoi aker cei care au avut si pe cel din Tulcea apoi io somi ca dupa cum am spus cum faceau navele , eu tamplar itre timp polizator la acele nave ca vroiau mancatorii de hering cordonul de sudura neted ca bulanu de fotomodel . Dar au facut diponibilizari si au dat afara toate meseriile ce nu erau strict cu constructia ci cu echiparea. asta pri 2000

  15. Din cite am vazut, doar diviziile 1 si 2 din nord, nord-estul Columbiei au in subordine birigazi mecanizate si chiar una de tancuri ( incadrata cu buldozere probabil ). Cum inamicul cel mai probabil este Venezuela, se inzestreaza cu tancuri pentru a lupta contra ei in conditiile reliefului framintat ( 30 % din zona de responsabilitate ), parcurs de numeroase cursuri de apa, in conditii de clima cu umiditate si precipitatii ridicate si cu vegetatie arboricola abundenta si sol care mustind de apa impotmoleste vehiculele cu senile grele ( 50 din zona de responsabilitate ). Din cite am citit, columbienii ar dori sa se inzestreze cu 2-3 batalioane de tancuri si alte cel putin 3 batalioane de MLI. In privinta MLI cred ca vor opta pentru 2 batalioane de Namer si unul inzestrat cu o masina mai ieftina si mai mobila. In ceea ce priveste tancurile, configuratia terenului le recomanda columbienilor tancuri mai usoare ( sub 50-55 t ) de categoria K2 Black Panther al coreenilor ( Altay construit in licenta de turci ) care dispune de cea mai moderna suspensie din lume si e mai ieftin decit Merkava IV, Leclerk al francezilor. Avem noroc ca nu intra in competitie cu al nostru tractoras : T-84 al ucrainienilor ( 46 t ), M-84D al croatilor sau Type 99 ( 54 t ) al chinezilor ca ne-ar fi facut muci.

  16. oricum ,columbienii nu au vecini …sa aiba niste tancuri hi-tech
    majoritatea ,abia dispun de arma tancuri si au variante de t 55,venezuela cred ca luase t 90(nu stiu ce varianta),sau voiau sa ia…,oricum au o varianta t 72
    peru are t 55 basice
    ecuador are leopard 1 (nu prea multe)
    braziliia are noile leo 1 si m60
    asa ca tr 85 m1 ar sta bine printre ele

    • eu personal consider ca raspunsul la ambele intrebari este un NU categoric. cred ca o astfel de productie ar avea nevoie de cel putin 2 ani doar ptr. revitalizarea / retehnologizarea liniilor, angajari si instruiri de oameni (imi este greu sa cred ca (,) cu 500 de oameni cat or mai fi acum la UMB se mai poate construi un tanc. de asemenea nici nu cred ca cei de la Resita mai sunt in stare sa produca acum A308 (bine banuiesc ca asta nu ar fi o problema, se poate oricand cumpara un tun strain care sa echipeze tancul), deci mai degraba eu vad o modernizare a TR85 din stocurile armatei romane si vinderea lor ulterioara catre columbia, dar si asa tot ar fi o afacere buna – mai scapam de niste tancuri, astfel cei din fortele terestre ar fi obligati sa ia mai in serios achizitia de noi tancuri (sau daca nu macar se obtin astfel fonduri ptr. aducerea TR-urilor care raman la un standard superior de modernizare, eu zic ca atata vreme cat se va pastra greutatea tancului rezonabil la un 55t cu urmatoarele modificari – agregat energetic mai puternic – 1200 cp, un tun de calibru mai mare si adaugarea de blindaj ERA (in rest la ora actuala eu zic ca este ok), TR-ul ar putea duce mult si bine), se mai da o sansa celor de la UM sa mai faca si ei ceva si sa isi mai tina si bruma de specialisti care or mai exista (daca mai exista)

      • multumesc pentru raspuns.

        ar mai fi interesant de stiut daca industria aeronautica mai e in stare sa proiecteze si eventual sa produca ceva care ar fi performant la ora actuala. eu ma indoiesc, dar cine stie, nu sunt chiar in tema…

        • se poate. Practic poti face un schelet pe care sa pui produse off shelf.
          Bani sa ai! 🙂

      • UMB de ce nu ar mai fi in stare sa produca un tanc?
        Laminorul de 20000 de tone nu era destinat productiei de tancuri ci pt profile laminate speciale agabaritice iar ultima sa comanda erau niste reactoare chimice pt India.
        Daca echipamentul inca mai exista si macar mai exista un schelet de echipa de specialisti care au habar cu ce se mananca utilajele, atunci nu vad de ce nu ar fi in stare sa faca tancul. O sa dureze mai mult dar inca se mai poate face.

        • eu sincer nu cred ca mai exista oameni si nici linie completa ptr. restart productie TR, dar evident nu lucrez acolo si nu stiu exact masura in care s epoate relua productia, dar imi mentin parerea personala, si anume ca acest lucru este greu daca nu chiar imposibil in conditiile actuale.

  17. dupa ce am vazut ca stirea asta a fost bubuita in prime time la toate tembeliziunile pro putere e clar ca e o bashina electorala.Cea mai tare chestie, am vazuta la latraii de la Antene care au facut un reportaj de 2 lei cu imagini din fata Romarm , pline de balarii, dupa care vorbeau de tancuri si transportoare care le doresc cu ardoare columbienii numai de la noi…dar in imagini aratau Piranha la defilarea de 1 dec….basini , basini, basini.Cine vrea putem face un pariu ca vor lua MLI-uri de la evrei si probabil tancul usor CV-120 de la muedeji

  18. De ce pe site-ul Automecanica Moreni la categoria „PRODUSE IN CURS DE FABRICATIE” apare SAUR 1 si 2?
    Se refera la alea care le cara pe la prezentari?

    • Siteul Moreniului n-a fost actualizat cam de multisor, de aceea apar Saurii ca fiind „in curs de fabricatie”. Nu sunt in curs de fabricatie, dar cand au facut siteul, sperau la o comanda din partea MApN care n-a mai venit. Da, acelea sunt singurele exemplare! Ar cam trebui sa si-l actualizeze.

  19. Pingback: SETEA: Cum găsești apă în caz de urgență | Despre 2012

  20. Buna intrebare… De regula ia cateva luni de discutii si negocieri pentru semnarea unui astfel de contract.
    In cazul de fata, din ce a reiesit din presa, discutiile au inceput acum mai mult de sase luni parca..

  21. liniile de fabricatie dupa parerea mea ar pute fi inlocuite destul de ieftin avand in vedere investitiile mari care se fac in panselute floricele cat si pt stadioane (vezi cel din cluj sau arena nationala care vorba vine nu aduc un beneficiu asa de mare ca si cum aduce constructia si exportul unui tanc).cred ca modelul pe care ar trbui sa-l urmam este acela al turcilor cu ALTAY dar si cu FIRTINA alias K9 Thunder sau mai apropiat de noi polonia care are in vedere daca nu chiar produce TUNUL AUTOPROPULSAT KRAB sub licenta BAE SYSTEMS.Daca ar exista putina bunavointa din partea politicienilor s-ar putea realiza un proiect bun si la noi in tara sau ce noi suntem mai handicapati decat croatii ….sa fim seriosi.Apropo de achizitii se auzea cum ca armata ar dori sa isi schimbe parcul auto stie careva dinttre voi ce se mai aude????bineinteles ca politrucii de la conducere nu isi vor intoarece privirile spre ROMAN BRASOV CARE TOTUSI PRODUCE CAMIOANE DE CALITATE CU PIESE FOLOSITE DE MAN.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s