C27J Spartan, prima veste buna pe 2012

Standard

Asteptate inca de sfarsitul anului 2011, cele doua aeronave C27 J Spartan, cu numerele de inmatriculare 2704 si 2705, au sosit. Astfel RoAF detine in acest moment 5 aeronave Spartan, din totalul de 7 contractate. Wikipedia continua sa anunte ca detinem doar trei C27 J, insa flota a crescut, bineinteles fara ca acest lucru sa fie anuntat. Sau poate a fost si nu am fost eu atent…

Iata-le pe cele mai noi avioane din flota de transport RoAF, in toata splendoarea lor..

C 27 J Spartan inmatriculat 2704

C27 J Spartan inmatriculat 2705

Sursa foto: romanian-spotters.forumer.ro

Si cateva poze cu Spartanele mai vechi: 2701, 2702, 2703

Foto: romanian-spotters.forumer.ro

Foto: romanian-spotters.forumer.ro

Foto: photoavia.net

Foto: romanian-spotters.forumer.ro

Si inca doua poze cu nou venitele in flota RoAF, 2704, 2705

Foto: romanian-spotters.forumer.ro

Dupa cum se stie deja, 2703 a venit impreuna cu un modul MEDEVAC, folosit in premiera la evacuarile din timpul iernii, iar ultimele doua avioane C27 J din flota, 2706 si 2707 este foarte probabil sa vina dotate cu sistem de alimentare in aer.

Deocamdata aceasta este prima veste buna, in privinta dotarii Armatei, pe 2012, modesta poate, dar importanta si sunt extrem de bucuros ca am putut sa o anunt.

Cu multumiri deosebite lui CosteaH, pentru sursa pozelor si baietiilor de pe romanian-spotters, pentru munca lor!

 

 

Reclame

33 de răspunsuri »

  1. Este putin si totusi ne bucuram atat de mult!
    Sigur nu vreau sa fiu un Banciu cand vorbesc despre armata romana, dar puteam sa avem mai mult si personal cred ca vinovata este puterea portocalie + Base.
    Eu imi amintes faptul ca italienii au propus ca o parte din piesele pt Eurofighter sa se produca la Craiova si fabrica ar fi fost salvata, dar ce s-a intamplat? A venit criza aia ,,in care Romania refuza sa intre” si s-a optat pt F-16 fara licitatie de la SUA; jumate noi. Oricum si asta e ceva comparativ cu ce avem sau mai bine zis ce mai avem, pt ca flota de Mig-uri a Romaniei este mult mai mare.
    Acum ne uitam sa luam de la portughezi si olandezi, dar cu ,,lichelele astea la putere” cum zicea Florin Salam si Printesa, ma gandesc ca nu mai putem salva nici macar Mig-urile ramase.

  2. Da’ OFFSETU’ dom’le, cum e cu OFFSETU’ ?
    Nu offsetul asta de la cel 7 aeronave trebuia sa dea de lucru la Avioane Craiova?

    Nu cred ca are legatura cu multirolul, ala trebuia sa vina cu alt offset…

  3. Salut. Nu sunt un specialist in domeniu dar va citesc articolele cu mult interes. In schimb, am rectificat informatia de pe Wikipedia, acum Romania are cinci avioane C27 J Spartan si acolo si un link catre articolul vostru. Ar fi frumos ca realizatorul fotografiilor cu avioanele romanesti Spartan sa acorde o licenta libera la una dintre fotografii si sa o urce pe Wikipedia astfel incat lumea sa poata admira si un avion romanesc alaturi de cele italiene si lituaniene.

    • Sunt multirol…pot fi folosite pt orice fel de operatii, de la parasutare in teritoriul ostil, la evacuare medicala si transport de trupe. Au de asemenea capacitatea de a supravietui in medii ostile.

      • Da, ne umplem de „multiroale”.

        Daca ar avea si rachete aer-aer ar fi o justificare buna pentru politicenii nostri sa nu mai comande altceva…

        Si revin la OFFSET… Unde e?

        • Offestul trebuia facut la Romaero si avea in vedere un centru regional de mentenenta pt flota de C27J din zona. Nu stiu ce s-a facut pana acum, insa oficial totul este OK, fara insa nici un fel de amanunt.

        • ” Romavia este o companie aeriană română înființată în aprilie 1991 pentru a asigura zborurile președintelui și miniștrilor români. De curând, compania a început să efectueze și zboruri regulate spre câteva destinații din Europa. Între obiectele de activitate ale companiei se mai numără și transportul trimiterilor poștale și reparația avioanelor.

          Romavia se află în subordinea Ministerului Apărării Naționale. Are 241 de angajați și o cifră de afaceri de 11 milioane de euro anual. ” (de pe Wiki)

          Cam ciudata optiunea de offset. Ai Avioane Craiova care sta sa moara si tu injectezi banii intr-o companie care se ocupa de transportul oficialitatilor si al sportivilor, familiilor si prietenilor lor, companie care, culmea, tine de MAPN!

          Pe pagina lor nu este nici un cuvant despre Spartane:
          http://www.romavia.ro/despre.html

          In schimb, pagina e doar in engleza, ca deh, „ei nu este romani ci europeni”:
          „Corporate charter with ROMAVIA offers the most efficient jet for top executives and business travellers worldwide. Private charter with ROMAVIA provides seamless, worldwide travel in premium comfort and style.
          ROMAVIA has an excellent track record providing transport within the sports industry. We specialise in providing seamless, integrated transport for sports teams, individual players, athletes and their friends and family.
          ROMAVIA has valuable experience providing discrete, secure, VIP transportation for government and diplomatic flights around the world as well as experience providing charter to romanian Presidency.

        • Si inca o veste din 2011, Romaviei i s-a suspendat certificatul de transportor aerian in 22 Februarie 2011:
          http://www.cotidianul.ro/romavia-are-suspendat-certificatul-de-operator-aerian-143127/

          Pe scurt, la inceput de 2011 erau la pamant si mai putea opera un singur avion, Boeing707, care si ala trebuia reconditionat. Mai aveau 2 Rombac, dar care nu mai aveau autorizatie de zbor si pe care au incercat sa le vanda fara succes.

          Totul merge bine in urma offset-ului…

        • Ok, La clientii Romaero figureaza:
          http://www.romaero.com/aerostructures/clients

          ” BOEING, BAE SYSTEMS, BOMBARDIER, SPIRIT AEROSYSTEMS, I.A.I., SABCA, SAAB, PATRIA, AEROLEAN and SK10. ”

          La MRO insa gasim si ROAF dar nu si restul flotei din regiune:
          http://www.romaero.com/mro/clients
          ” Romaero’s Client Porfolio includes the Romanian Airforce as well as well-known operators such as: WIZZ AIR; BLUE AIR; MEDALLION AIR; JETRAN AIR; etc ”

          Cred ca trebuie cautat cu lupa offset-ul asta…

        • Pe lista de aeronave nu figureaza Spartanele:
          ” The following work is currently carried out on the Romanian MoD C130 aircraft in Romaero’s Maintenance and Repair Organization: SP, ST structural inspection, structural repair work, SB application, upgrade from “B” to “H” verson.

          – MD80, BAE-ATP, Airbus A320, BAE 146, B737, 707, 727 aircraft.

        • Armata zice ca derularea offsetului cu Alenia merge struna. Acum centrul regional pt Spartane, l-am vazut scris negru pe alb cu ochii mei si de asemenea stiu ca Romaero este pe moarte, asa ca sincer nu stiu despre ce offset exemplar vorbesc aia, stiu doar ce spun.
          Mai clar, habarnam cum sta treaba cu offsetul…Stiu ce ar fi trebuit sa fie.

        • Ca offset va vor da niste pixuri cu emblema si citeva tricouri deasemeni cu avionul pe ele . Faceti atit de mult caz de aceste offseturi ca si cum afacerile se fac pentru offseturi si nu pentru achizitia unor prosuse sau a unor servicii . De fapt offsetul reprezinta de fapt un procent oarecare de cheltuieli neprevazute si se acorda numai atunci cind se trece peste pretul dinainte stabilit sau cind sunt intirzieri in complectarea contractului .

        • Nu bre! Offsetul este o compensatie, care ajunge la 80% din valoare contractului, pe care producatorul, a o asigura tarii cumparatoare, pentru suma investita in produsul lui. Nu are absolut nici o legatura cu eventualele intarzieri sau nerespectari ale termenilor contractuali.
          Si este o chestie universal valabila, si Elvetia va pruimii offset pt cumpararea a 22 de Gripen E/F. Offsetul se manifesta prin investitii directe in economia tarii cumparatoare, investiti, care prin taxele si impozitele pe care le genereaza, ajuta statul in cauza sa-si plateasca echipamentele achizitionate si in acelsi timp sa poate ajuta dezvoltarea tehnologica si industriala a tarii respective, vezi cazul Indiei, Polonia, Ungaria, etc,etc.

        • Faza promisa:

          Dincolo de partea amuzanta, asta este oarecum tabloul Romaniei de azi.
          O Romanie sangeranda si oarecum buimaca, stand intr-un picior, care datorita unor substante halucinogene ingerate, si imbatata de unele « succesuri » precum parteneriatul cu Fratele Cel Mare si Democratic si cu Polonia isi imagineaza ca are veleitati de putere regionala, lansandu-se in dispute « aprige », mai mult declarative, cu vecinii de la rasarit.
          O Romanie care, nemaigasindu-si locul politic si economic in Uniunea Europeana pentru ca nu a stiut sa si-l negocieze la aderare, umbla sa lege parteneriate, nemaistiind cine este aliat si cine nu – vezi episodul in care domnul presedinte umbla cand la Sarkozy, cand la Berlusconi, cand la Merkel, incercand sa infiripe ceva. Romania ar da orice sa fie «in the middle of » the people.
          O Romanie care santajata de Olanda pe chestiunea Shengen proclama boicotul produselor olandeze, boicot de cateva milioane de euro, ca apoi sa se gandeasca sa schimbe strategia cumparand de la aceeasi Olanda de sute de milioane de euro avioane vechi si pe care nimeni n-ar da 2 bani.
          O Romanie care este gata sa-si renege propria identitate si traditiile, doar pentru a da bine in ochii « statelor civilizate », sapand singura cu zel la distrugerea propriei temelii si limbi pentru a se conforma tendintei: vezi « slapi de f…g casa », O Romanie care uita uneori cum o cheama, crezand ca e « Rromania » deoarece asa o numesc zeflemitor fostii ei « prieteni » si « frati » mai de la Vest.
          O Romanie care oscileaza intre muzica « house » si manea uitand ca mai exista si muzica clasica si cea traditionala.
          Chiar si turmentata, isi da seama ca nu mai poate « dansa chiar asa de ideal » in hora celorlalte natiuni, insa e multumita de performante : « Dar e OK ba, e OK ! ». In rest, Romania « improvizeaza si continua distractia ».

          Aceasta e Romania pe care o iubim chiar daca este cum este, si pentru care trebuie sa ne sacrificam alti zeci de ani de viata si eforturi pentru a ne lupta cu morile de vant ale unui sistem mafiot si clientelar, statul roman, doar-doar printre aceste mori vom gasi o fisura catre normalitate. Nu prea avem incotro, nu-i asa, deoarece cei care au vrut sa plece au plecat déjà si astia suntem cei care am mai ramas ?! Altii nu sunt si cu ce avem trebuie sa ne descurcam.

        • Nu frate, ala nu este Romania, ala e un biet idiot ca atatia altii! Sa nu confundam Romania cu unii dintre copii sai mai putini daruiti de Dumnezeu. Pe lumea asta e nevoie si de ratati si de fraieri si de toata lumea. Daca toti am fi capabili si destepti, cine ar mai face treburile mai putin ….haiose?! Am mai spus si voi mai spune: 90% din populatia lumii este cam prostanaca dpdv social, adica desi nu sunt prosti psihologic vorbind, nu sunt capabili sa-si controleze vietiile…
          Traim intr-o lume in care marea majoritate sunt o prada pt o minoritate, adica pot fi manipulati.
          Ce vina are cineva ca un anumit fraier nu este in stare sa-si puna ordine in viata lui, nu are vointa etc,etc?!
          Ala nu este Romania! Ala este doar un ratat…ca atatia alti. Vrei sa-i vezi?! Uitat-te pe geam sau mergi pe strada… 🙂 🙂

        • George, fie ca-ti place sau nu, Romania cam asa este vazuta la nivel UE dar si in afara… adica pe niciunde.
          Eu am incercat sa prezint si o parte mai haioasa, ca mi-ai dat declic-ul cu faza ca offset-ul pentru Spartane „e OK”. Mi-am adus aminte de asta.
          In rest am facut doar o paralela, nu inseamna ca Romania in care cred eu e exact asa.
          Iar sistemul „de stat” cam asa functioneaza, adica e mai mult contra decat pentru cetatean. Cat despre justitie, am experimentat niste procese, din care unul trebuia sa fie doar o formalitate: adica toate partile, inclusiv martorii au fost de acord, dar judecatorul nu! Era vorba de o simpla intabulare si a trebuit sa vin mii de kilometri si sa plec cu noaptea in cap ca sa satisfac un moft al judecatorului, ca apoi sa spuna NU. In plus, stim cu totii mii de alte exemplepublice sau personale, care ar trebui sa ne spuna ca ceva nu e in regula…
          Inclusiv aberatiile astea cu offsetul si „industria nationala de aparare”.
          Si daca-i contactezi, nu sunt in stare sa baiguie macar un „multumesc de informare”. Parca oamenii astia au incetat sa existe si sunt doar niste nume care completeaza un panou la intrarea in institutia sau uzina abandonata demult.

  4. Pe antena3.ro este o stire despre un radar in transnistria, nu am mai intrat pe mail sa te anunt pt ca risipesc prea multi kb, oricum mai am putini si sper sa-mi ajunga pt a tine legatura cu voi pana ma intorc. (pt George)

      • Sper ca dupa livrarea ultimelor doua si rezolvarea cu privire la finante, sa se ia in considerare acest upgrade. Ca o chestie ca noi putim de secretomanie, Mexicul, ultima din cele 8 tari beneficiare de Spartan, a incheiat in in iulie anul trecut un acord pt. 4 Spartanuri cu 200 milioane dolari americani, din care au primit unul la inceputul 2012. Astfel, numarul total de Spartanuri comandate a ajuns la 83.
        http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=7200566&nseq=3

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s